Thursday 15 October 2009

Tengah Lasak

Aku tak tahu apa ntah entry aku kali ni... cuma nak mengadu.... penatnya jaga budak2...aku tak le rasa apa... tapi budak2 tengah lasak.. penat dibuatkan.. yang si Amsyar asyik nak memanjat jer, pantang nampak tempat tinggi,.. memang dia nak mencuba.... jenuh cakap dengan dia, jangan panjat... nah... dapat benjol kat kedua2 dahi kiri kanan.. tapi masih nak memanjat...
.
lasak betul di Amsyar ni, mungkin budak lelaki memang macam tu.
.
semalam, dah pukul 11, dok main lagi... dia gi dapur... geledah dapur.. ntah apa2 dia buat..rupanya dia keluarkan beras dari bekas... aduh...nah.... penangan kat tangan hinggap la... masa tu ..melalak je la dia tahu... aku tak dapat bayangkan babysitter tu jaga Amsyar. Amsyar ni aku tengok karakter dia lain dengan kakak dia, Amsyar suka test kesabaran orang, n dia suka explore benda2 baru..
Manakala si kakak pulak Areena., tak banyak ragam.. sebab dia suka tengok tv, tapi bila dia merajuk.. dia nak suruh orang yang marah dia pujuk...
.
Satu lagi,, Areena ni, dia akan kata 'sorry' bila dia tahu dia buat salah.. tapi bila kita marah dia, n minta dia say sorry, she refuses... dia kata... dont want...
so, ayah lah selalu sorry kat dia, sebab ayah selalu pukul dia...hehehehe
.
Areena ni, bila aku tengok, dia cepat tangkap apa yang orang cakap.. dia boleh paham.. hari itu, my wife dok mengata Areena kat my sister... tapi my wife spoke english la dengan my sister...
.
Areena faham maksud dia... bila cakap dengan dia... dia cakap..'dont want'
satu lagi, masa kat klinik... doktor tu spoke english dengan dia, dia buat apa yang doktor suruh.. so, kalau nak mengata areena kena cakap bahasa.... afakufu..., baru dia tak paham..

2 comments:

Anonymous said...

ibu lak yang tak reti bahasa akutufu tu..

Mimioww@mimilo said...

Bahasa jaman bebudak dulu2... he he he

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails